Saugioms transporto priemonėms
Valdytojas, pristatydamas saugią transporto priemonę privalomajai ar pakartotinei apžiūrai, privalo pateikti atitinkamus Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 (Žin., 2008, Nr. 126-4826, Nr. 130), nurodytus dokumentus.
Identifikavimo lentelė turi atitikti Kelių eismo konvencijos (Žin., 2002, Nr. 2-54) reikalavimus.
Specialusis skiriamasis ženklas turi atitikti Europos transporto ministrų konferencijos (ETMK) rezoliucijos CEMT/CM(2005)9/FINAL reikalavimus.
Variklis ir išmetimo sistema:
- neturi būti konstrukcinių pakeitimų, turinčių įtakos degimo produktams (deginiams);
- variklio identifikavimo numeris ir (ar) kodas turi sutapti su transporto priemonių, atitinkančių ekologijos, techninius ir saugumo reikalavimus, sertifikatuose pateiktu variklio identifikavimo numeriu ir (ar) kodu;
- išmetimo sistema ir (ar) jos elementai turi būti sertifikuoti;
- variklio keliamą triukšmą mažinantys elementai (skydai, gaubtai ir pan.), kai tokie numatyti transporto priemonės konstrukcijoje, turi būti įrengti, sukomplektuoti ir turi būti be pažeidimų, mažinančių veiksmingumą;
- Stabdžių antiblokavimo sistema turi būti įrengta ir atitikti JT EEK taisyklės Nr. 13 „M, N ir O kategorijų transporto priemonių tvirtinimo, atsižvelgiant į stabdžius, suvienodintos nuostatos“ reikalavimus.
Padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 2 mm.
Degalų bakai turi atitikti 1970 m. kovo 23 d. Tarybos direktyvos 70/221/EEB dėl valstybių narių įstatymų, susijusių su motorinių transporto priemonių ir jų priekabų skystųjų degalų bakais ir galinės apsaugos įtaisais, suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 1 tomas, p. 86–87) reikalavimus.
Galinė ir šoninės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone turi atitikti 1970 m. kovo 23 d. Tarybos direktyvos 70/221/EEB dėl valstybių narių įstatymų, susijusių su motorinių transporto priemonių ir jų priekabų skystųjų degalų bakais ir galinės apsaugos įtaisais, suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 1 tomas, p. 86–87) ir 1989 m. balandžio 13 d. Tarybos direktyvos 89/297/EEB dėl valstybių narių įstatymų, reglamentuojančių tam tikrų motorinių transporto priemonių ir jų priekabų šoninės apsaugos priemones (šoniniais atitvarais), suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 9 skyrius, 13 tomas, p. 474–480) reikalavimus.
Sukabintuvai turi atitikti 1994 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 94/20/EB dėl motorinių transporto priemonių bei jų priekabų mechaninių sukabinimo įtaisų ir tų įtaisų tvirtinimo prie transporto priemonių (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 13 tomas, p. 226–285) reikalavimus.
Langų stiklai privalo būti sertifikuoti.
Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai turi atitikti transporto priemonės pirmosios registracijos ar eksploatacijos pradžios metu (jei pirmosios registracijos data nežinoma) galiojusiuose tipo patvirtinimo teisės aktuose (ES direktyvose ir (ar) JT EEK taisyklėse) nustatytus reikalavimus.
Purslų taškymą ribojantys įtaisai neturi būti pažeisti ir turi atitikti 1991 m. kovo 27 d. Tarybos direktyvos 91/226/EEB dėl valstybių narių įstatymų, reglamentuojančių tam tikrų kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų priekabų purslų taškymą ribojančias sistemas, suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 10 tomas, p. 251–274) reikalavimus.
Nuvilkimo įtaisai turi atitikti 1977 m. gegužės 17 d. Tarybos direktyvos 77/389/EEB dėl valstybių narių įstatymų, susijusių su motorinių transporto priemonių vilkimo kilpomis, suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 4 tomas, p. 49–50) reikalavimus.