Kodėl skyla automobilių stiklai ir kaip to išvengti
Ne vienas vairuotojas susiduria su, regis, nedidele problema – pažeistu automobilio stiklu. Dažnai vairuotojai į tai per daug nekreipia dėmesio, ypač jei skilimas ar įdauža netrukdo vairuoti. Tačiau netaisoma įdauža ar įskilimas su laiku gali tapti rimtesne problema. Automobilių stiklų meistras Vladimiras Gonczar, Mažeikiuose teikiantis visas su transporto priemonių stiklais susijusias paslaugas, papasakojo, dėl kokių priežasčių automobilio stiklai įskyla dažniausiai ir kodėl svarbu iš karto jį taisyti.
Dėl ko skyla stiklas?
Dažnai stiklas įskyla tada, kai į jį kas nors atsitrenkia. Ne paslaptis, jog norėdami sutaupyti transportavimo išlaidas, įvairias statybines ar kitas medžiagas žmonės vežasi patys. Ir jei tai būna ilgos lentos ar kitos apdailos dalys, staiga stabdant automobilį, jos pažeidžia stiklą. Kartais tai gali būti ir gerokai menkesnė priežastis – tarp stiklo ir prietaisų skydelio nukritęs varžtas ar kitas kietas daiktas. Važiuojant automobiliui, stiklas vibruoja ir galiausiai įskyla.
V. Gonczar mini, kad dažniausia stiklo skilimo ar įdaužų priežastis – į stiklą atsitrenkę akmenukai nuo priešais važiuojančių transporto priemonių. Taip pat pasitaiko atvejų, kai į stiklą atsitrenkia paukščiai.
Kita, kiek rimtesnė stiklo skilimo priežastis – rūdys. Jei kėbule aplink stiklą atsiranda rūdžių, jos besiplėsdamos sudaro didelį spaudimą, dėl kurio stiklas įskyla. Ši problema atsiranda, jei anksčiau keičiant stiklą buvo pažeistas kėbulo apsauginis sluoksnis – dažai, lakas. Toje vietoje po kurio laiko kėbulas ima rūdyti.
Trečia priežastis, kodėl stiklas gali įskilti – po avarijos buvo nekokybiškai atliktas automobilio remontas. Jei automobilio geometrija nėra atstatyta, stiklas gali trūkti savaime, netgi automobiliui stovint garaže.
Dar viena dažnai pasitaikanti stiklo skilimo priežastis – staigi temperatūros permaina. Kaip tai vyksta? Galbūt kada bandėte žiemą užšalusį stiklą atitirpinti karštu vandeniu? Būkite atsargūs – stiklui tai kenkia.
Dar didesnė tikimybė pažeisti stiklą, jei karštą vasaros dieną nuspręsite automobilį ar jo stiklus plauti lediniu vandeniu iš šulinio. Šliūkšnis šalto vandens – ir turite įskilusį stiklą.
Be to, anot meistro, stiklas dar gali įskilti dėl gamyklinio broko. Taip nutinka, jei stikle jau yra mikro įtrūkimų arba stiklo sluoksniai buvo prastai suklijuoti juos gaminant.
Kodėl stiklą verta remontuoti kuo greičiau?
Stiklų meistras pasakojo, kad vienam vyrui važiuojant po tiltu vaikai į automobilį paleido plytą. Vairuotojas nenukentėjo, ant jo tik pabiro vidinio stiklo sluoksnio dalelės. Tokie atvejai primena, kaip svarbu, kad automobilio stiklas visada būtų tvirtas ir nepažeistas.
Kiekvienas rimtas automobilių stiklų meistras remontuoti stiklą patars iškart ir dėl kitų priežasčių. Viena – kad sutaupytumėte. Jei leisite įtrūkimui „keliauti“, galų gale teks keisti visą stiklą, o tai kainuoja gerokai brangiau nei sutvarkyti stiklo įdaužą ar įtrūkimą.
V. Gonczar priminė, kad įdaužoje kaupiasi vanduo, purvas, dulkės. Jei įdauža ar įtrūkimas pataisoma praėjus ilgam laikui, ta vieta bus labiau matoma, nei sutvarkius iškart. Taigi stiklo remontas nesuteiks laukiamo rezultato – liks dėmė. Jei stiklas taisomas iškart, galima atkurti iki 90 procentų stiklo tvirtumo, o buvusio pažeidimo praktiškai nesimato.
Kada stiklo sutaisyti nepavyks?
Gali būti, kad iškart po stiklo pažeidimo atvyksite pas meistrą, bet jis pasakys, kad reikia keisti visą stiklą. Stiklo pataisyti nepavyks, jei įdauža yra per didelė arba per arti stiklo krašto. Kaip teigia meistras, stiklo gamintojai nerekomenduoja taisyti įdaužų, kurių skersmuo viršija tris centimetrus. Taip pat jei stiklo pažeidimas yra arčiau nei dešimt centimetrų nuo krašto, mat šiame plote, automobiliui važiuojant susidaro didžiausias tempimas. Todėl taisant stiklą arti krašto yra didelė tikimybė, kad stiklas įskils dar labiau. Tokiais atvejais meistras rekomenduoja stiklą keisti arba – jei neturite tokios galimybės – bent sustabdyti tolesnį stiklo skilimą.
Kartais stiklo remontuoti neverta. Dažnai tai būna tiesiog neekonomiška. Jeigu įtrūkimas viršija 10 centimetrų, stiklo taisymo kaštai beveik nesiskirs nuo stiklo keitimo kaštų.
Kaip saugoti stiklus?
Kad stiklai kuo ilgiau tarnautų, V. Gonczar akcentavo kelis dalykus. Pirma, reikia tinkamai prižiūrėti valytuvus – laiku keisti gumeles. Taip pavyks išvengti stiklo braižymo. Jei tik įmanoma, stiklo reikėtų negramdyti. Be to, akcentavo specialistas, automobilio stiklus reikėtų taisyti ir keisti pas patikimą meistrą. Kartais vairuotojai stiklą bando taisyti patys. Neretai jų bandymai baigiasi tuo, kad reikia keisti visą stiklą.