Dažniausiai pasitaikantys gedimai
Techninių apžiūrų statistika rodo, kad net prieš privalomą apsilankymą TA centre pašalinti visus transporto priemonių gedimus ir pirmu bandymu įveikti patikros barjerą pavyksta tik maždaug pusei automobilių savininkų. Dažniausiai aptinkamų trūkumų trejetukas:
– nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai;
– netvarkinga pakabos sistema;
– netvarkinga stabdžių sistema.
Dažniausiai trūkumų turi apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai: blogai sureguliuoti tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintai, naudojami netinkami šviesos šaltiniai (pvz., dujų išlydžio šviesos šaltiniai (lemputės „Xenon”) sumontuoti vietoj įprastų kaitrinių (halogeninių) lempučių). Kuo senesnė transporto priemonė ir ilgesnis jos eksploatavimo laikas, tuo didesnė tikimybė, kad techninės apžiūros kontrolieriai turės pastabų dėl apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų. Privalomosios techninės apžiūros Lietuvoje duomenimis, 7–17 m. amžiaus automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais.
Antra pagal dažnumą defektų turinti transporto priemonės konstrukcijos dalis – ratai ir pakaba. Dažniausios priekinės pakabos kreipiančiosios sistemos ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. 11–15 m. senumo automobiliuose tokių trūkumų randama daugiausia (~ 20 proc.). Aptinkamas, nors ir rečiau, galinės pakabos lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Gana dažnai padangos ir ratai neatitinka techninių reikalavimų, t. y. naudojamos netinkamos padangos, padangos ir (ar) ratlankiai išsikiša už kėbulo ribų.
Ir trečias pagal dažnumą trūkumas – netvarkinga stabdžių sistema. Pagrindinės priežastys: galinės ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per mažos stovėjimo stabdžio stabdymo jėgos, menkas stabdymo efektyvumas. Kai automobilis sensta, tokių trūkumų daugėja, todėl tokių automobilių valdytojai daugiau dėmesio turėtų skirti stabdžių sistemos priežiūrai.
Dažnai pasitaiko kėbulo konstrukcijos trūkumų: kiauryminis prarūdijimas ir/ar korozijos židiniai kėbulo išoriniuose elementuose, netinkamas elementų remontas, prasta remonto kokybė.
Pagrindiniai variklio ir transmisijos trūkumai – išmetamosiose dujose normas viršijantis kenksmingų medžiagų (CO) kiekis ir eksploatacinių skysčių prasisunkimas. Išmetamų kenksmingų medžiagų normas paprastai viršija tokių automobilių varikliai, kurie pritaikyti būti varomi dviejų skirtingų rūšių degalais benzinu ir dujomis.
Kiti dažnai pasitaikantys trūkumai:
- transporto priemonė nesukomplektuota pagal nustatytus reikalavimus (nėra / netinkama vaistinėlė, gesintuvas (-ai), avarinio sustojimo ženklas);
- variklio išmetamų kenksmingų medžiagų kiekis viršija leistinas ribas;
- skysčių prasisunkimas iš variklio, transmisijos ir kitų agregatų;
- prasta išmetimo sistemos techninė būklė;
- bloga priekinės pakabos techninė būklė (išklibę lankstai (šarnyrai), nesandarūs amortizatoriai);
- išklibę vairavimo sistemos lankstai (šarnyrai);
- laisvumas galinėje pakaboje;
- sumontuotos netinkamos padangos, per mažas padangų protektoriaus rašto gylis;
- suplyšę lygių kampinių greičių lankstų (šarnyrų) apsauginiai apvalkalai;
- nevienodai stabdo galinės ašies ratai;
- netvarkingas stovėjimo stabdis;
- sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės;
- per mažas stabdžių trinkelių antdėklų storis, labai susidėvėję stabdžių diskai;
- netvarkingi gabaritiniai žibintai, posūkių rodikliai, valstybinio numerio ženklo apšvietimas (nešviečia, įtrūkę šviesos sklaidytuvai ir pan.);
- neveikia stiklo valytuvai ir / arba plovikliai;
- neveikia salono apšildymo ir priekinių stiklų apipūtimo prietaisai;
- nepateikiami reikalingi dokumentai.